fredag 11 april 2014

Insikt

Det är skönt att kliva upp tidigt på morgonen. Idag hade jag ställt klockan på 05.30 men ångrade mig när den ringde så det fick bli uppstigning 06.00 istället.
Idag är planen att posta beställningar samt att få ordning på papper och planering.
Usch så trist men ack så nödvändigt!

Igår snöade det men när jag öppnade dörren för att släppa ut, eller in katterna för jag vet inte vilken gång i ordningen så porlar det ute. Så fort smälter snön bort, tack och lov.
Jag hör fåglarna kvittra genom fönstret och det är verkligen superhärligt.

Apropå det här med ljud så lade jag märket till att på Quality hotel i Luleå så har de väldigt soft musik och fågelkvitter vid frukosten.
Det känns precis som att man tagit sin kaffekopp och satt sig ute på bron, trots att det var mitt i mörkaste vintern som vi bodde där.
Det här med soft musik tycker jag att fler ställen borde ta efter. Jag tycker att det är skitjobbigt att komma in i vissa butiker och det spelas så hög musik, och kanske inte ens något som man gillar.
Det är en svår balans, man kan ju inte hitta något som garanterat alla gillar men man kanske kan hitta en bredare musik som man inte får panikkänslor av och snudd på tinnitus.
Oj.....jag inser just en sak. Jag har blivit gammal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!