söndag 6 april 2014

Varde påsk!

Jag älskar påsken och snart är den här!! Färger, trevligt umgänge, vårkänslor och påskfjädrar - det kan inte bli bättre.
Och att det har blivit så mycket vår här hos oss i norr det tackar jag och tar emot med glädje!
I helgen har vi städat och fejat och när allt var rent och fräscht tog vi sekatören och gick mot hamnen för att hitta oss något påskris.
Vi hittade ett jättefint ris fullt med knoppar. Det här blir perfekt sa vi båda!
När jag började klippa och dona runt så sa jag till Mats:
- Det luktar nästan som vinbär!
- Ja, sa han, det gör det faktiskt....men du...det ÄR ju en vinbärsbuske! Är vi från stan eller!!
Så ett väldoftande påskris står numera på öppna spisen!



För det är faktiskt tillåtet att ta fram påskpyntet nu!

2 kommentarer:

  1. Ja, himmelen var magisk den kvällen.
    Jag är inte produktiv nog att pynta för varje storhelg. Räcker med julen tycker jag... fast lite ägg ska vi måla... :)

    SvaraRadera
  2. Jag har nästan börjat tycka att påsken är minst lika rolig att pynta till som julen....nästan!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!