söndag 1 juni 2014

Skutta in sommaren!

1 juni idag och vi har varit på betessläpp i Ängesbyn. Det var min tur att bestämma vad vi skulle göra på min aktivitetsdag.

Stor folkvandring till bondgården

Det var aktiviteter för de minsta och det bjöds på kanelbullar och mjölk till alla sugna.




Det var soligt och skönt och så sjukt mycket folk! Tänk att så många vill se kossorna ta sommarlov.

Som jag ville ha dessa tre små kalvar som låg och sov bland alla stojande människor!

Unga som gamla samlades för att se kossorna

Blivande bonde kanske?

I horisonten blänkte alla bilar som ett pärlband....


...och folket stod fint och väntade vid staketet

Så kom de äntligen, de glada kossorna!

Det hoppades och råmades och betades



Fina Grace!



Efter betessläppet åkte vi hem hit och fikade blåbärspaj och glass.


 Vincent i krypartagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!