måndag 28 juli 2014

Stormjägare

Vilket väder det varit igår och idag. Blixtar och dunder och regn, massor av härligt regn.
Min gräsmatta ler just nu!

Jag är fascinerad av vädrets makter, samtidigt som jag har respekt för det. Jag är helst inte ensam hemma när det åskar. Vårt hus ligger på en udde, sist på ellinjen vilket gör att vi alltid får ta den största smällen.
Så många gånger har en massa elektronik gått sönder när vi överraskats av åskan. Men nu har jag varit hemma och har haft igång SMHI´s åskradar. Så jag har sett det komma och jag har varit beredd.


Att se när det kommer in över land, stillheten som råder just innan och sedan brakar det lös!
Igår tog vi bilen och jagade blixtarna.


Sen blev det såklart det obligatoriska, köksbordet med tända ljus och sällskapsspel.

Stillheten efter stormen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!