fredag 5 december 2014

Julefrid - I don´t think so!

Jag önskar att jag bara kunde tindra så här i juletid men just nu är jag för upprörd för att tindra. Risken är snarare att jag själv-antänder.
Den 21 november postade jag ett paket, innehållande tre lunafigurer som var beställda från min webshop och en specialbeställd figur. alltså,  paketet innehöll 4 st figurer.

I början av den här veckan fick jag ett mail från tjejen som beställt varorna och hon undrade hur länge leveransen brukar ta, med tanke på att jag mailade henne den 20 november och sa att allt var färdigt och att jag skulle posta det dagen efter, samt att hon bor i samma stad.
Jag tyckte att det lät väldigt konstigt så jag lovade henne att kolla upp vad som hänt och återkomma.

Jag letade upp kvittot på inlämningen av paket/brev som skulle postas och såg att det var på postens företagscenter jag lämnat in det.
Ringde upp dem och fick prata med en kvinna där. Jag förklarade mitt ärende och undrade hus jag skulle bete mig för att få reda på vart mitt paket befann sig.
I och med att det gått iväg som ett skrymmande brev gick det inte att spåra. Jag frågade henne hur det brukar gå till när det är skrymmande brev och adressaten bor i lägenhet och kanske inte har en stor brevlåda.
Hon sa att då lämnas paketet på postnummerområdets utlämningställe ( i detta fall ICA Gammelstad) och en avi skickas ut till adressaten. Jag frågade om det var ICA som skickade avin. Nä, det är brevbärarens uppgift.
Jag vet inte hur rutinen kring avi utskickandet går till, men min kund har inte fått varken paket eller avi.
Jag fick tipset att göra en reklamation på postens sida, vilket jag gjorde.
Jag frågade även kvinnan på posten om jag som avsändare kunde ringa upp ICA och fråga om de har mitt paket liggande, för jag vet exakt vilket omslagspappet det har.
Hon sa att eftersom det handlar om postsekretess så trodde hon inte att jag skulle kunna få ut någon information, och min kund skulle inte heller kunna gå dit och beskriva det utan avi-nummer.
Mycket riktigt, jag fick inte ut någon information av ICA.
Så där står vi med byxorna nere vid knäna och ser snopna ut. Eller jag ser mer förbannad ut.

Jag har tidigare varit med om att avier inte skickas ut till kunden. Inte rörande mitt företag men när jag själv beställt saker. Det är djävulskt störande, ursäkta språket!
Som avsändare och mottagare kan vi inte göra något endaste för att få tag i detta paket.
Nu har min kompis mammas sambo, som jobbar på posten varit på ICA och letat paketet men inte hittat det.
Min förhoppning, och jag ber till gud nu, är att det ska komma tillbaka till mig i början av veckan. För idag kom det inte!

Reklamationen ger ingen ersättning, bara ett tack från posten som hoppas kunna förbättra sina rutiner.
Posten borde få åka på studieresa till Canada. Till och med den gången när jag råkade skicka ett paket till Vancouver i Canada istället för Vancouver i delstaten Washington i USA kom paketet fram till kunden. Och där snackar vi utmaning.


Håll tummarna för att vårt paket ska komma antingen tillbaka hit eller till kunden som väntar på sina julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!