lördag 24 januari 2015

Aha upplevelser

Att vara självlärd innebär hårt jobb, många misstag och en massa underbara aha-upplevelser när polletten tillsist ramlar ner.


Jag jobbar nu intensivt med ett nytt projekt, där det faktiskt är mer än bara jag inblandad.
Det innebär prestationsångest, förväntan, spänning, pepp och inte minst en massa nya och outforskade upplevelser.
I veckan startade jag ett handelsbolag tillsammans med min eminenta partner Stina Kempe, som driver Juliet i Stockholm.
Vad vi ska syssla med tänker jag inte avslöja riktigt än, men det är mycket jobb nu.

Just nu sitter jag och lär mig hur jag ska utföra nya saker i photoshop. Då kom morgonens första aha-upplevelse. RGB och CMYK.....det var där det gick fel i tryckningen av korten. Jag har hela tiden jobbat med RGB färger och inte kunnat förstå hur i hela friden trycket kunde bli sådan milsvid skillnad. Men nu vet jag. RGB inställningen är till för när man gör bilder som ska synas på skärm, som på hemsidan och så. CMYK är när man ska trycka något.
Now I know! Jag känner mig just nu som Buddah - upplyst!

Jag har även gått in i en ny fas i livet. Inte ålderdomen! Jag har nämligen börjat träna på gym. Det är ingen vacker syn och träningsvärken känns som ett straff från onda makter men jag tänker inte ge upp!
Jag försöker att inte lägga så mycket känslor och värderingar i det, utan bara göra det. Tänker jag för mycket, det är då det blir jobbigt.
Jag ser det som att jag har en timmes möte med mig själv när jag går dit. Nog om det!

Nu har jag inte tid att sitta här och blogga. Jag ska äta frukost och skrida till verket. Ingat blir gjort om jag ska vara ledig! Ha en skön helg alla där ute!

1 kommentar:

  1. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!