fredag 20 mars 2015

Rocka Sockorna!

Idag är det World Down Syndrome Day över hela världen och det ska vi fira genom att Rocka Sockorna!
Vad kan passa Luna Dsign bättre än att göra det? Hela min värld kretsar ju runt sockar!
Mina figurer är gjorda av sockar och de är inte som alla andra utan fullständigt unika och annorlunda!


Hur kommer det då sig att vi är så många som bestämt oss för att Rocka Sockarna idag? Jo, bakom idén ligger 10 åriga Nathea Anemyr som startat evenemanget på Facebook som en hyllning till sin storasyster Noelle, som har Down syndrom. 
I och med det hyllar hon även alla som är olika.
Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt! lyder hennes ord.

Luna Dsign´s motto har alltid varit "Det är coolt att vara annorlunda!" 
Dessa budskap går hand i hand. Det spelar liksom ingen roll vem du är, hur du ser ut eller var du kommer ifrån. Du ska vara stolt över dig själv oavsett! 
Vem vill vara och se ut som alla andra?! Det är ju våra egenheter och olikheter som gör oss unika och spännande.

Jag tycker att det här var ett alldeles utmärkt initiativ av Nathea! Hurra för henne och för alla som väljer att hänga på och uppmärksamma detta!
Stå för den du är! Våga sticka ut! Våga vara annorlunda för annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!
Det är helt enkelt coolt att vara annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!