tisdag 9 juni 2015

Sommaren

Jag har läst den här sommarlistan på några bloggar och tänkte att jag kunde svara på lite sommarfrågor jag med.

Mina planer inför sommaren:
Åka till Stockholm och vara med på min systers bröllop, måla huset färdigt och umgås med familj och vänner. Förhoppningsvis kommer det att vara många fina dagar och förhoppningsvis ett par dagar då jag och min man kan vara lediga tillsammans.


Bästa sommarstället: 
Rent nostalgiskt skulle jag säga Åmsele, där jag tillbringat alla somrar under min uppväxt. Det enda negativa med det stället är att det är ett mygghål. Annars är Luleå en vacker sommarstad med många fina ställen både i och utanför stan.


Favoritsommarblomma: 
Jag har alltid tyckt att lejongap är så vacker blomma. Jag plockade en stor bukett av dessa till min mamma när hon låg på BB med min lillasyster.

Här badar du helst:
Utomlands! Jag önskar att jag kunde säga att jag badade på alla fina ställen som finns häromkring men jag är en riktig badkruka när det kommer till kallt vatten. Brrr!

Hur länge ska du vara ledig?
Jag vet faktiskt inte. Det kommer att vara lite strödagar här och där kombinerat med lite mer sammanhängande perioder. Men tanke på vår kollektion med barnkläder som kommer komma inom kort så har vi mycket jobb att förbereda oss inför Formex.

Vad ser du mest fram emot?
Vår resa till Stockholm då vi får vara tillsammans hela familjen, och när familjen kommer upp till oss. Jag hoppas också kunna få till några kanotturer. Det är jättefint att paddla här omkring.

Vad kommer du köpa inför semestern?
Jag har köpt ett par nya blommiga tennisskor! I övrigt vet jag inte om det är så mycket jag behöver köpa.


Det här lyssnar jag på i sommar?
Storytel - alla dagar! Jag har blivit besatt av att lyssna på ljudböcker! Man kan jobba och lyssna, städa och lyssna, ta det lugnt och lyssna, promenera och lyssna. Ja, ni fattar!

Favoritsommardoft:
Asfalt som torkar efter regn, hägg och syren som blommar, torr barrskog, jordgubbar och inoljade altaner.


Hur kommer du göra dig illa?
Skavsår är väl det vanliga, och blåmärken. Inget allvarligt hoppas jag i alla fall.¨

Hur kommer du minnas din semester i september?
Som en rolig och avkopplande stund då jag laddat batterierna och kroppen med ork och vitaminer inför den långa mörka årstiden.


Den ultimata sommardagen:
Att vakna av mig själv och inte ha en enda sak inplanerad. Att kunna göra det som faller mig in just denna dag och varken känna av stress eller måsten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!