måndag 1 februari 2016

Recension från Amanda Nygren

Hej Malin och Lunadsign.

Jag vill först och främst tacka igen för den fantastiska möjligheten att få recensera er fina målarbok.

Det första som slog mig var kvalitén på pappret och att boken är spriralbunden med perforering så det är lätt att riva ut.
Jag började med att bläddra igenom boken och förundrades av alla fina motiv. Fantasifulla, lekfulla små figurer i lika fantasifull och detaljrik miljö.
Hade svårt att välja vilket av motiven som jag skulle börja med.
Min 2 barn, 9 år och 5 år stod bredvid mig med avundsjuka blickar och sa "Ohh" " Ahhhh" "vilka fina bilder"

Jag valde till slut att börja måla "leksaks butiken".


Har använt mig av olika sorts pennor allt ifrån Faber Castell till billiga tusch pennor. Tjockleken på pappret gör att det inte "blöder" igenom.
Den enda lilla nackdelen som jag upptäckte är att har man en tuschpenna som är "blöt" så luddar pappret lite, inget som stör.
Jag målar gärna motiv där jag försöker hålla mig till att färglägga naturtroget och ibland så har jag känt att det kan bli ett hinder för mig.


Men den här målarboken utmanade mig verkligen att tänka utanför ramarna och vara fantasifull och inte vara blockad av att det ska se ut på ett visst sätt.
En underbar målarbok som jag varmt rekommenderar till mina nära och kära.

Med vänliga hälsningar, Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!