lördag 25 juni 2016

Ett bränt minne...

Jag blev så ledsen när jag såg nyheten om att tyskmagasinen på Karlshäll brunnit ner idag. Det är ett av mina speciella ställen i Luleå även om dess historia inte är så rolig. Det är trots att ett minnesmärke. Många gamla byggnader har fått ge vika för nya fula i Luleå. Det finns inte så mycket gammalt och historiskt kvar.



Jag vet inte om det är någon som tände på eller om det var en olycka. Men resultatet blev i alla fall detsamma. Nedbrunnet till grunden.

För två somrar sedan var jag och M där en kväll och vandrade runt. Vi kikade in i magasinen genom de förbommade dörrarna, vi klättrade upp och kollade in i det gamla tåget som stod utanför.
Det är som sagt ett speciellt ställe med mycket historia.


Ni kan läsa ett tidigare inlägg här:
http://designofluna.blogspot.se/2011/09/historiens-vingslag.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!