söndag 10 juli 2016

Marknadsdag i Vännäs

Min första lediga helg i min nya lägenhet. Tanken var en massa fix och röj men när min syster frågade om jag ville följa med på marknadsdagarna i Vännäs tänkte jag, varför inte! Jag har ju ingen deadline på att få ordning på alla detaljer. Det ska ända målas tak och tapetseras efter sommaren så att sätta upp på väggarna och finlira känns lite onödigt.


Jag har inte varit i Vännäs annat än när man var liten och åkte tåg till mormor och morfar. Antingen blev man hämtad på tågstationen där eller så bytte man (när jag var mycket liten) till rälsbuss.
Men Vännäs har alltid känts bekant på nåt sätt, om så bara till namnet.


Det var stundvis strålande sol och kvavt och stundvis mulet och skönt men regnmolnen hängde mörka över oss hela tiden.


Kaffe med smör - inget jag vill testa!

Alla stackarns hundar som stressas och blir trampade på


Så efter varmkorv, slush, bankomatjagande, trängsel bland marknadsstånden och inköp av heliumballonger var vi ganska nöjda när dropparna började falla.


På vägen tillbaka till Umeå öppnade sig himlen och regnet vräkte ner.

Vi åkte förbi våra föräldrar och fikade och satt på balkongen och lyssnade på muller och tittade på blixtarna innan vi åkte hem var och en till sitt. Resterande del av dagen tillbringade jag med en ljudbok inne i klädkammaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!