måndag 8 augusti 2016

Om du känner dig ensam - jobba!

Just nu jobbar jag, för fullt. Jag tror att jag omedvetet tar på mig saker att göra för att slippa känna mig så ensam här hemma.


Sen vill jag ju givetvis tjäna pengar och komma vidare i mina planer för arbetslivet men den största anledningen är nog att slippa tänka så mycket.

Jag är en tänkande person, på gott och ont. Det är positivt så länge det inte blir en förbannelse. Då man bara tänker och tänker och inte kommer vidare. Då man analyserar sönder allt i molekyler och sedan analyserar ännu mer. Då blir det sällan bra, för i allt bra kan man antagligen hitta något dåligt bara man finhackar det tillräckligt. Om inte annat så låter man fantasin skena iväg och förstör den finaste tanken med osäkerhet och tvivel.
Men nog om det. Sådan är jag och jag jobbar på det. Jag försöker att "bara vara" och bryta mina tankebanor när jag märker att de är på väg bortåt.

Tillbaka till jobbet. Jag har sökt några tjänster på Biltema och hoppas verkligen att jag får vara kvar där framöver. Jag trivs faktiskt väldigt bra och har så många bra och fina arbetskompisar.
Nu i slutet av augusti, den 21, så ska jag vara med på höstmarknaden på Gammlia och sälja mina Lunagrejer. Jag kommer även att ha med mig lite kläder från Luna & Juliet till försäljning. Så lite runt det behöver förberedas.
På Luna & Juliet fronten är vi just nu i en slutfas gällande designen av mönster, val av färger på tyger, muddar mm. och när allt det är justerat och spikat skickar vi in det till fabriken och den andra kollektionen sätts i rullning.

För drygt en vecka sedan fick jag erbjudande om lite skrivjobb. Efter lite funderande och tvekande på om jag skulle klara det satte jag igång. Nu har jag 35 reportage som ska vara skrivna innan 22 augusti.

Jag vet, mycket jobb, men jag tror faktiskt att jag kommer klara det! I can! I will!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fått skrivjobb, klart du klarar 35 reportage till 22/8!
    Blir glad att läsa att du jobbar med dig själv också. Vi blir aldrig klara, bara bättre. <3

    Kram
    Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sabina! Det är skönt att få pepp från dig! Kram tillbaka

      Radera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!