söndag 28 augusti 2016

Under utveckling

Vänner, jag lever men jag har haft ett hektiskt schema den senaste tiden. Jag har inte haft varken tid eller ork att blogga.
Jag jobbar min sista schemalagda vecka på Biltema nu och håller tummar och tår för att jag ska få ett positivt besked om att jag får fortsätta även framöver. Jag hade en anställningsintervju förra veckan och väntar besked under den här.

I övrigt har jag levererat in 28 reportage och jobbar nu på nästföljande 12 som ska lämnas in den 5 september.

Däremellan försöker jag leva och växa som person. Jag måste faktiskt säga att jag brutit en massa vanor det här året. Jag som alltid varit så planerande, analyserande, förberedd och feg har fått släppa mycket av det för att det inte har fungerat att planera. Jag har fått ta det som det kommer.

Jag skulle aldrig tidigare ha slängt ner kläder in en väska och tagit bilen 30 mil för att inte återvända på 2 månader. Jag skulle aldrig tidigare tackat ja, och kastat mig in i ett jobb som kräver ständigt presterande och levererande som jag gjort nu. Jag skulle aldrig ha varit så öppen mot folk som jag är idag utan valt att svälja och må dåligt istället. Jag skulle aldrig ha tagit kontakt med så mycket folk som jag gjort den sista tiden.
Jag skulle oroa mig mer än jag gör idag, även om jag har mycket kvar som oroar mig. Men det känns som att alla små saker jag gjort som "inte är jag" utvecklat mig och gjort att jag faktiskt vuxit som person.
Kanske är det så att det inte finns något ont som inte för något gott med sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!