onsdag 19 oktober 2016

Festlig helg

I helgen har jag lyckats pricka in två händelser. Harry Potter event på Väven och personalfest.
Det är jag, Tove och M som ska på eventet. Vi har beställt lite grejer från Wish. Allt har kommit förutom min Ravenclaw kappa. Det känns lite trist när jag hade siktat in mig på den. Men Tove kom på en nödlösning om ut ifall den inte kommer i morgon eller på fredag.


Jag kommer att gå som Missnöjda Myrtle - ett spöke som bor inne på tjejernas toalett på Hogwarts.
Egentligen heter hon Myrtle Elisabeth Warren och föddes som mugglare 1929. Hon hade svårt att få vänner på Hogwarts och blev ofta retad för sitt utseende.
Hon dog inne på toaletten då hon mötte blicken på Salazar Slytherins basilisk. Eftersom detta är en en handling med dödlig utgång föll hon genast död på golvet.

Myrtles kropp fraktas bort

Efter sin död den 13 juni 1943 spökade hon på toaletten där hon dog, och ibland även på andra toaletter på skolan.


Hoppas att eventet drar mycket folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!