fredag 21 oktober 2016

Oh Harry - if you die down there, you're welcome to share my toilet! /Myrtle

Jaha....sista dagen och min Ravenclaw kappa dök aldrig upp.
Jag fick ta till plan B. Och sen sket det sig så då fick jag ta till plan C. Och det blev ju som det blev....

Plan A - beställ en snygg Ravenclawkappa från Wish
Problem - den dök aldrig upp

Plan B - skriv ut ett Ravenclaw skolmärke på transferpapper och stryk fast det på en bit lakan. Sy fast på tröjan (som jag blev tvungen att införskaffa)
Problem - skiten fastnade i skrivaren och allt som kom ut var detta.....


Plan C - måla ett eget skolmärke


Nailed it....or...maybe not......

Vi hade snickarverkstad vid köksbordet. Ett tag såg det ut som vi slaktat en fågel när Tove skulle tillverka en Hedvigmask.


Hon har bytt skepnad flera gånger, först Trelawney, sen piskande pilen (men som hon uttryckte det idag - hur kul är det att vara ett träd). Så kom hon på Hedvig, och det blir ju perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!