lördag 15 oktober 2016

Ska jag lägga kommunikationen på hyllan?

Det här året har varit ett riktigt skitår - och jag överdriver inte när jag säger det. Jag hade stora planer för 2016. Jag började plugga på en utbildning som jag verkligen ville gå - grafisk kommunikation! Men så kom det stora uppbrottet som en blixt från klar himmel.


Saker förändrades, livet fick omstruktureras och de planer jag haft fick packas ihop någonstans längst bak.

Jag orkade hålla ut en kurs, men när jag började på den andra tog det stopp.
För många tankar, känslor och saker som behövde ordnas trängdes och ville ha min uppmärksamhet.

Jag bestämde mig för ett studieuppehåll fram till hösten. Nu är det höst, kursen började och jag kände att jag inte hade landat ännu. Det fanns fortfarande för mycket att reda upp. Så återigen bad jag om att få skjuta på skolan till i januari 2017. Tänkte att då måste jag vara redo att kunna lägga min energi på det.

Men då är det så att eftersom jag flyttat från Luleå till Umeå så kan inte skolan tillåta det långa uppehållet så jag måste söka till utbildningen igen. Det innebär först och främst att jag antagligen inte skulle få tillgodoräkna mig den kursen jag redan gjort, men värre är att Umeå inte har avtal med den skolan så det går inte längre för mig att läsa samma kurs.

Jag vet inte vad jag ska säga....jag vill bli arg och skylla på andra...på att någon tillät mig börja läsa när det fanns livsavgörande planer i omlopp. Samtidigt vet jag att jag inte kan skylla det på honom.....jag är bara lite besviken just nu.

Så om nån vill köpa min idé om den mest ekologiska chokladen så maila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!