fredag 4 november 2016

Varför ta den enkla vägen?

Snön har kommit och med den alla mindre roliga saker. Halka, blöta strumpor och frysta bildörrar.
Det var svinahalkigt att köra till jobbet idag och alla körde extremt försiktigt. Jag parkerade på jobbet, satte i kupévärmaren och jobbade hela dagen.
När jag skulle hem så hade jag en kompis som skulle åka med mig. Eftersom min bil strejkar med vissa saker blev det hela lite extra komplicerat.
Jag låste först upp bilen med fjärrkontrollen. Sen slängde jag in grejerna i bagaget.
Eftersom förardörren inte öppnas med fjärren måste man låsa upp den manuellt. Men låset hade frusit. Och eftersom det är något fel på passagerardörren kan inte den öppnas annat än inifrån bilen.


Så det hela slutade med att jag fick klättra in i bilen via bagaget och sedan öppna alla dörrar inifrån.
Varför göra det enkelt för sig?

Note to self: köp låsspray!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!