onsdag 10 maj 2017

Dark, red, blond

Jag tillbringade två och en halv timme hos min frisör idag. När jag kom dit var det första jag sa till Lisa: Work your magic!

Det avfärgades, en gång och så lite till på vissa envisa ställen.


När jag satte mig i stolen och såg mig i spegeln efter avfärgningen höll jag på att dö. Superblekt hår i botten och kycklinggul/orange i resterande delar. Folk som passerade förbi stannade nästan till för att se chockad på mig.


Jag frågade Lisa om hon inte ville ha mig längre in i salongen för att jag inte skulle skrämma bort några potentiella kunder.
Hennes svar var: Någon måste starta en trend, idag är det du som ska göra det!
Hon och en annan frisör stod och diskuterade vad den bästa färgen skulle vara för att dämpa påskstämningen som kändes i hela lokalen.
Och efter det såg håret riktigt jämnt ut i färgnyansen.


Nu är jag alltså där jag ska vara. Håret är nött, men igenomklippt. Två färger på Hairtalkslingor valdes och på måndag ska jag sätta dit dem.
Äntligen får jag tillbaka mitt hår. Jag har känt mig snudd på flint utan dem.


Med en lätt plånbok åt jag lunch på stan med min syster innan jag åkte hem för att fortsätta leka fotostudio. Jag försöker vänja mig vid att stå framför kameran själv - något som varit otänkbart de senaste åren. Det är svårt men roligt att vara både fotograf och modell samtidigt, om än lite klurigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!