lördag 13 maj 2017

Fall inte i fällan

Jag har fastnat för reklam. Denna ansiktsmask som skulle vara ett mirakelmedel för att få ren hy!
Beställde en tub från wish och hade skyhöga förhoppningar. Det är ju så himla coolt med ansiktsmasker som man kan dra av i ett enda drag och få med all skit från porerna.


Nåja, man ska inte alltid köpa reklamen rakt av. Det vet jag ju, men ändå faller man för det.
Så på med den svarta masken i ansiktet....väntan och förväntan. 


Sen skulle den av....helsike vad ont det gjorde. Det kändes som att det var själva huden i ansiktet som åkte bort. Alla småstrån som finns på huden satt fast och det var precis som att skala en alldeles för hård apelsin. Små bitar fick jag bort, en bit i taget. Inte som att kunna dra bort allt i ett enda svep inte.

Efteråt kände jag mig alldeles torr i ansiktet och det kliade enormt. Fick smörja in mig med hudkräm i omgångar för att få tillbaka ett uns av fukt i ansiktet.

Är det någon som är sugen att testa så står det nu en tub i mitt badrumsskåp. Där lär den få stanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!