lördag 20 maj 2017

Håll avståndet snälla du!

Det här med att stå för nära inpå när man pratar med någon man inte känner kan vara snudd på obehagligt.  Igår råkade jag ut för det på jobbet när en kvinna plötsligt ställde sig alldeles för nära och började berätta för mig om allt hon tyckte att vi borde tänka på och åtgärda.
Jag försökte diskret ta ett steg tillbaka men hon var väldigt påstridig.

Vissa verkar inte ha känsla för den personliga gränsen. Vad beror det på?
Det är ju inte så att det är bekvämt. Man känner sig snarare ganska naken och utsatt. Är det någon mer som känner igen sig?

Ett tillfälle i vintras dök det upp en kvinna som började stryka mig på ryggen medan hon skulle ha hjälp att hitta något på datorn. Det var steget värre, men jag förstod på hennes sätt att prata och vara att hon inte var riktigt frisk. Så det var liksom en annan sak.
Men håll avståndet snälla du!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!