måndag 19 juni 2017

Avslutet

Vår roadtrip längs Memory Lane började på västerbottens inlandsvägar. Vi körde förbi Maddes svärföräldrar och drack kaffe innan vi körde vidare mot Skellefteå.


På andra sidan vägen från där de bodde låg ett hus som var till salu- ett hus med potential!


Efter kiss- och kaffepaus i Skellefteå brassade vi vidare mot Norrbotten och Luleå.
Framme och incheckade på hotellet letade vi efter ett matställe med uteservering och satte oss på Roasters. Åt middag och drack ett glas vin när Sarah dök upp. Äntligen! Som jag saknat den människan!


När vi ätit satt vi på hotellet och diskuterade livet under året som gått. Allt som hänt i livet och allt som förändrats. Slutligen tog jag den turkosa bultsaxen i väskan, hängde den över axeln och så gick vi ner till "brottsplatsen"  Ett hänglås som skulle symbolisera "oss föralltid" med våra namn på har hängt där som ett hån under flera år. Sarah sa att hon blivit förbannad varje gång hon sett eller tänkt på att det hänger kvar. Men nu var det alltså dags! Dags för avslut!!

 Så diskret som man nu kan vara i en småstad en solig kväll under studenten och Pridehelg med en enormt stor turkos bultsax tog jag i för kung och fosterland. Klipp, klipp och så var det över.



Vi tog med en flaska bubbel ner till södra hamn där jag kastade låset så långt ut i vattnet som jag bara kunde.


Inga muggar hade vi men däremot tre plastlådor typ som de man får pizzasallad i. Fint ska det va!







Sen skålade vi med våra plastlådor och drack från hörnet!


Vi promenerade ner till Norra hamn och avslutade kvällen med att beskåda solen som gick ner över vattnet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!