torsdag 15 juni 2017

Cyklister för helvete!

Umeå är en stad fylld med cyklister. Jag säljer själv en massa cyklar på jobbet varje dag. Men skärp er för faan!

 I den här staden lever ni farligt! Jag var och postade ett paket inne i stan efter jobbet och körde hemåt längs ÖK mot kyrkbron. Ingen av alla cyklister som korsar den vägen varken saktar in eller ens ser efter om det kommer någon bil. De tar för givet att alla ser dem.
Visst är säkert de flesta som kör bil här i stan medvetna om att cyklister anser att bilisterna ska se dem och inte tvärt om, men kan man alltid veta säkert?!


De kör full fart över vägarna och riskerar sina liv om någon skulle missa att sakta in eller stanna för dem. Lite ansvar tycker jag faktiskt att de som sitter på sina cyklar faktiskt har. Tänk på det!
Ta det lugnt på era cyklar!


Det var allt jag ville säga - over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!