torsdag 13 juli 2017

Semester here I come

Efter att under flera år försvunnit in i Mari Jungstedts deckare och känt mig som Maria Wern som rört sig på Visbys gator ska jag äntligen få komma till platsen där allting utspelas. Berättelserna om fantastiska Hervor och Mirjam av Marianne Cedervall utspelar ju sig också på Gotland, i Kajpe Kviar.
Jag har aldrig varit på Gotland men länge velat besöka ön. Det känns helt overkligt, som en mystisk och  spännande ö. Allt känns grått vitt och svart men jag antar att det under sommaren är en hel del grönt också.
Gutefår, rabbisar och raukar. Jag önskar nu att jag haft en son så jag hade fått chans att kalla honom för sork (sork är pojke på gotländska - hur gulligt är inte det?!)

Hur som helst så ser jag fram emot att få åka iväg och fota alla dessa fantastiska miljöer. Nu när jag fått mina glasögon kanske jag rent av kan fota skarpa bilder!

Semestern har härmed gått av stapeln. Jag och Madde firade in detta på Pinchos ikväll (för hon går på semester i morgon).

Vi ska ha sååå kul på semestern! Som Clark Griswold säger så bra:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!