torsdag 6 juli 2017

The voice of an angel....eller?

Äntligen fick jag tid och lust att plocka fram ukulelen igen och spela.


Härmed är den internationella ukuleledagen invigd!

Det var länge sedan sist men med hjälp av Youtube fick jag till ackorden och kan nu spela You are my sunshine som "en ängel med harpa". Ni ska bara veta vad vackert det var. Jag blev själv alldeles tårögd ;) Och alla som hört mig sjunga vet ju att jag befinner mig i klass med Adele!


Kiwi blev först fascinerad av instrumentet och sedan alldeles lugn och bara låg bredvid mig som gosade. Tänk vad rösten av en ängel kan göra underverk med en överaktiv kattunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!