fredag 25 augusti 2017

Vart kommer jag ifrån?

Idag kom DNA testet.


Jag hade faktiskt hunnit glömma bort att jag beställt det, så när jag gick för att hämta ut paketet så trodde jag att det skulle vara min jacka och skor som jag skickat efter.
När jag sedan fick ett litet paket i handen blev jag lite fundersam.
Tänkte att jag kanske beställt något från Wish som jag inte kom ihåg.
När jag sedan öppnade paketet blev jag alldeles till mig. Här skulle testat omgående.

Jag kände mig lite som en kriminaltekniker när jag topsade mig själv, bröt av topsen i provröret och förslöt påsen med biohazardmärkningen.

 
 I dessa två provrör ligger svaret på min härkomst. Hur häftigt är inte det?!

I morgon ska jag posta den och sen är det bara att härda ut i 4-6 veckor på resultatet. Vem är jag? Vart härstammar jag ifrån?


Jag och mina föräldrar gjorde en liten gissning, bara på kul. Vi får se vem av oss som har mest rätt!

Min mammas gissning:
70% skandinav
10% mellaneurope
10% nordeurope
10% ryss

Min pappas gissning:
30% skandinav
45% nordeurope
10% ryss
15% sydeurope

Min gissning:
50% skandinav
30% nordeurope
10% ryss
5% same
5% asiat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!