lördag 30 september 2017

Tysfjord och späckhuggare

Jag börjar känna att jag står och stampar på ett och samma ställe. Vill ut och göra saker, upptäcka, resa och ladda mina batterier.

Jag har under så många år velat åka till Norge och se späckhuggare i det vilda, men det har hittills aldrig blivit av.
Tysfjord är ett ställe dit man kan åka på späckhuggarsafari (mellan oktober-januari) och dit skulle jag så himla gärna vilja åka!



Det vore helt fantastiskt att få se dessa mäktiga djur i det fria (och inte bara på Sea World som jag hittills gjort) och Norge har ju den mest underbara natur.

Fotografera och uppleva detta storslagna vore ett riktigt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!