fredag 23 februari 2018

Winchester

Jag hade sett fram emot att gå på bio och se filmen Winchester. När jag för några veckor sedan såg att filmen snart skulle ha premiär och dessutom har Helen Mirren i huvudrollen bestämde jag mig för att det här är en film som jag bara måste gå och se.


I går skickade jag ett sms till min syster och frågade om vi skulle gå och se den ikväll, men när jag skulle kolla biljetter inser jag att den inte verkar visas - i alla fall inte här i Umeå.
Vilken besvikelse.

Winchester Mansion är ett av de ställen i USA som jag verkligen skulle vilja besöka i verkligheten. (Bloggade om det på min husblogg (http://therewasahouse.blogspot.se/2017/07/winchester-mansion-kalifornien.html)
Det finns även en del andra hus som jag vill besöka i USA, bl.a LaLaurie Mansion i New Orelans och Lizzie Bordens hus i Fall River Massachusetts (även dessa finns att läsa om på bloggen)

Jag vet att jag har lite udda intressen och skulle behöva resa dit med någon som är lika knäpp som jag och uppskattar morbida platser....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!