onsdag 7 mars 2018

Tjejkväll med Evelina och Veronica

Häromdagen fick vi höra om en ny film som kommit ut på Netflix. Veronica - en spansk skräckfilm som baserats på verkliga händelser.
Jonatan som sett filmen var livrädd. Han sa att den varit sååå hemsk och jag och Evelina bokade in gårdagskvällen för skräckfilm.
På morgonen såg jag ett inlägg om att många tyckt att filmen var så obehaglig att de varit tvungna att stänga av den.
Jag fick nästan lite ont i magen på tanken att sova ensam efter att ha sett den filmen men vi körde på i alla fall.

Hämtade upp Evelina efter jobbet, vi handlade lite till middag och sedan åkte vi hem till mig i Röbäck.
Som den kung i köket som jag ju är (ni som känner mig vet att det är en lögn) fixade jag ihop en kulinarisk middag. Gratinerad löksoppa och färskt bröd.
Med Evelinas hjälp med avsmakningen så blev det riktigt lyckat.

Obligatorisk matfotografering

Vi bänkade oss i soffan, kuddar och filtar redo. Jag fick sitta med laserpekaren i handen hela tiden för att styra bort Kiwi som har en förkärlek för att sitta mitt framför TVn.



Lite klagomål på att det var så många hål i filten

Vad tyckte vi då om filmen? Den var riktigt bra. Spanjorerna kan leverera läskiga filmer, den saken är klar. Men om den var så skrämmande som Jonte målat upp den tycker jag inte. Kanske är jag mer härdad med tanke på alla real crimes jag brukar titta på.
Men den var helt klart värd att se!

Omtänksam som jag är följde jag med Evelina till busshållplatsen och såg till att inga demoner hann ta henne innan bussen kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!